| Les forrige tråd :: Les neste tråd |
admin Site Admin
|
Skrevet: 01 februar 2005, 17:56 Emne: Råd og tips |
|
|
|
Her ønsker vi konstruktive innspill av enhver art. Alt som på en måte har vært til nytte eller lindring i forhold til det å oppleve en spontanabort, en senabort eller en dødfødsel, er av verdi i denne sammenhengen. Det kan være knyttet til arbeidet i en sorggruppe, eller en særlig terapeut en har hatt utbytte av å gå til. Det kan også være konkrete tiltak eller ting en har gjort, som en i etterkant har tenkt; det er jeg glad for at jeg gjorde. Det kan være forbundet med noe en sa under begravelsen, det kan være en takkebukett en sendte til den gynekologiske avdelingen hvor en var innlagt, eller det kan det brevet en sendte rundt til venner og bekjente for å fortelle at en hadde vært med på en spontanabort og nå var lei seg og sårbar.
Eller det kan være fjellklatrerturen en meldte seg på for å få tankene vekk.
Eller den boka en leste som var helt riktig akkurat da.
Eller hvordan de vonde erfaringene ble omdannet til noe positivt i et nytt svangerskap eller livet generelt.
Skriv i vei.
Og skulle det være at brukerne av nettstedet ønsker nye emner til forumet, vil vi selvsagt få lagt inn disse.
Den boken vi jobber med et tenkt som et kollektivt prosjekt. Innspill og tilbakemeldinger er i så måte verdifullt for oss. |
|
| Til toppen! |
|
|
mapnah Gjest
|
Skrevet: 08 februar 2005, 18:35 Emne: |
|
|
|
Hei, hei. Jeg kommer sikkert til å skrive flere meldinger etter hvert, men tiden foran skjermen forstyrres nå av et lite mirakel på 4 måneder. Han bestemte seg for å holde fast, etter at vi tidligere har hatt 6 aborter.
Først og fremst vil jeg si "gratulerer" med siden. Min erfaring er at de som har gjennomgått spontanaborter e.l. har et veldig informasjonsbehov, og internett er et flott medium. Jeg har lest noen av diskusjonene og må bare minne dere på at dere ikke må glemme "pappaen". Det er i kvinnens kropp dette foregår, men sorgen er minst like ille hos partneren - som ikke blir undersøkt i det vide og det brede, som ikke må til utskrapning og som ikke har vondt i uker etterpå.
Som sagt kommer jeg trolig tilbake. Med diagnosen "habituell abort" har vi opplevd helsevesenet fra flere sider. Våre erfaringer kan kanskje hjelpe. Det værste vi fikk høre etter hver abort var "men neste gang går det sikkert bra", og den 7. gangen gikk det faktisk overraskende bra. I etterkant rettes derfor en takk til helsevesenet som ikke ga oss opp  |
|
| Til toppen! |
|
|
|
Du kan ikke starte nye tråder Du kan ikke svare på tråder Du kan ikke endre dine egne innlegg Du kan ikke slette dine egne innlegg Du kan ikke stemme ved avstemninger
|
|
|