// Les tråden - Når kan man prøve igjen etter MA

Når kan man prøve igjen etter MA

Ny tråd   Svar på tråden    Tilbake til forsiden // Spørsmålskasse
Les forrige tråd :: Les neste tråd  
Forfatter Beskjed
Margrethe
Gjest

InnleggSkrevet: 20 april 2006, 14:57    Emne: Når kan man prøve igjen etter MA Svar med sitat
Jeg er så fortvilet over alle svarene jeg får ang. når man kan prøve igjen etter en MA og utskrapning. Vi var to og skulle bli fire, men livet i magen stoppet å spire. Gynokolagen min sier at det ikke er noen grunn til å vente - det er kun legene som er egoistiske for de vil gjerne ha en mens dato å gå ut i fra, første lege på sykehus mener 2 -3 mens og 3 lege sier en.... Og alle sier at det ikke finnes noen dokumentasjon på at en skal vente. Hva er riktig? Finner ikke noen svar på internett.

Med vennlig hilsen

Margrethe
Til toppen!
Ixia

InnleggSkrevet: 21 april 2006, 8:48    Emne: Svar med sitat
Jeg tror ikke det er noe "riktig" svar på det spørsmålet. Det er litt opp til deg - er du i form til å starte et nytt svangerskap med en gang eller bør du vente litt. De aller fleste leger jeg har snakket med sier at man blir ikke gravid på nytt før kroppen er klar for det. Da mener de altså rent fysisk, livmoras evne til å ta imot et befruktet egg.
Men det med å vente en mens er faktisk greit i forhold til at det blir noe lettere å bestemme termin, man har mer å gå ut ifra. Jeg ble gravid uten mens etter SA og det ble en ekstra bekymring å ikke ha noe konkret å gå utifra, terminen ble flyttet litt hit og dit. Man er gjerne bekymret nok fra før etter å ha mistet, en bekymring mindre er igrunn greit. Legene går uansnett ut ifra ultralyd-termin, så for de har det ingen betydning.
Gjør hva du føler er riktig, lykke til videre!
iXIA
Til toppen!
Vis profilen til brukeren Send en privat melding
Gjest

InnleggSkrevet: 21 april 2006, 9:58    Emne: Synes du skal gjøre det DU føler er riktig for deg Svar med sitat
Hei Margrethe..
Så trist å lese at du har mistet 2 små..

Jeg spurte en veldig flink gynekolog/lege om dette for et par år siden.
Han var meget klar på at det var ingen grunn til å vente mer enn en mens, om en selv følte at en orket nytt sv.skap, og ønsket dette selv.

Jeg hadde en MA 2003, fødte et stort frisk barn 10 mnd etter dette.
Jeg spurte også jordmor om dette da jeg ble gravid igjen og hun sa det samme som gynekologen.

Helt enig med innlegget over: Er du frisk og rask, og har lyst å bli gravid igjen med en gang, så hadde jeg ikke hørt på alt en leser på internett Rolling Eyes Det er så mange forskjellige historier og erfaringer, og det gjelder mange temaer... Very Happy

Nå må du huske på at gynekologer og jordmødre har mye erfaring på dette, og jobber med kvinner og sv.skap daglig Wink

Lykke til videre!
Til toppen!
tina

InnleggSkrevet: 05 november 2006, 23:15    Emne: Svar med sitat
Kjære deg

Så trist at du mistet dine 2 små barn.

Ser at du allerede har fått svar angående tidspunkt neste gang. Vil også råde deg til å gå oftere til kontroll neste gang om du føler at du trenger det. De fleste som har hatt MA, SA blir redd for at det skal skje igjen og da er det fint å kunne komme oftere til kontroll for å føle seg litt tryggere.

Lykke til.
Til toppen!
Vis profilen til brukeren Send en privat melding
Ny tråd   Svar på tråden    Tilbake til forsiden // Spørsmålskasse Alle tidspunkter gjelder for tidssonen GMT + 2 timer
Side 1 av 1

Gå til:  
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på tråder
Du kan ikke endre dine egne innlegg
Du kan ikke slette dine egne innlegg
Du kan ikke stemme ved avstemninger

alexis v1.2 // Theme Created By: Andrew Charron